יום רביעי, 24 ביוני 2009

הגאלאפאגוס - חלק אחרון

האי האחרון שלנו בגלאפאגוס סן קריסטובל הפתיע לטובה..
כבר הנסיעה הייתה מהירה וחלקה יותר ממה שציפינו, והגענו לאי עם אווירה הרבה יותר רגועה (מבחינת התיירות) מאשר פורטו איורה. הלכנו לנו על הטיילת המושקעת, וסגרנו על סיור ליום שלמחרת - סנורקלינג בשני אתרים.
האתר הראשון שביקרנו בו נקרא קיקר-רוק. אי קטן של סלע שפורץ מהמים שמלא קני ציפורים, ומתחת לפני המים מלא חיים. מראה טבע יפיפה... שחינו בתעלה קטנה בין שני חלקים של האי, ראינו כמה כרישים, צבי ים, כוכבי ים... בגדול ציפינו לראות הרבה יותר טובה ממה שהייתה בפועל (וגם קיווני לכריש פטיש), אבל קצת התאכזבנו מהשניים, ולכן גם אין הרבה תמונות טובות..

האתר סנורקלינג השני היה איסלה-דה-לובוז, כלומר - אי אריות הים, שזה כבר נשמע מבטיח. הסנורקלינג הזה היה ארוך (יותר משעה) וזכינו לראות מעולה... ראינו הרבה חתולי ים, צבי ים, ובעיקר את היצור הכי חמוד בגלאפאגוס - אריות ים. שחינו עם קבוצה של 5 אריות צעירים שעשו לנו פוזות בלי סוף, כולל לשחות ישר לפנים שלנו ולפתוח את הפה מולנו, לעשות לנו בועות, לצלול מסביבנו במהירות גדולה, אחד אפילו נתן ביסון לאורטל בזרוע (לא חזק... למזלנו)כשמשחקים ככה עם החיות האלה לא ממש איכפת כבר משאר היצורים או משאר הדברים מסביב, ופשוט נהנים מכל רגע :)

בעיירה הגדולה של סן קריסטובל (יש לה שם שלא עובר מסך), השקיעו מאוד בשיפוץ הטיילת, ובסופה של הטיילת גידרו חוף שנועד למושבה של אריות ים. בשעות הערב רואים כמאה אריות ים מגיעים לשם, עם זכר דומיננטי ורעשני. מידי פעם אחד מאריות הים רודף אחרי תייר, או מתהלך לו לסיבוב בעיר... מדהים לראות דו קיום כזה יפה בין חיות הטבע לעיר... וזה היה המקום המועדף שלנו לראות בו את השקיעה במהלך כל השהות שלנו על האי.

באחד הימים אורטל נסעה לעשות צלילה נוספת באי אספניולה (האי שביקרנו בו בשיט עם המון ציפורים), הפעם מדריך הצלילה היה ישראלי שנשוי לאקוודורית שגר על האי מזה שנה.הפעם לא ציפיתי לראות כריש פטיש וחזרתי להנות מהדברים הקטנים שאתה רואה בצלילה, כמו כוכבי ים ומלפפונים. בין היתר ראינו גם כריש סנפיר לבן, חתולי ים עצומים בגודלם וצי שלם של אריות ים שליוו אותנו כ- 30 דקות, הם היו עשרות ששיחקו ועשו פוזות, שחו מתחתינו, מעלינו ומכל צד אפשרי, הם נהנו מהבועות שהצוללנים עשו ועשו כמה משלהם בחזרה...בהחלט אחת הצלילות שיזכרו לעד.
בזמן הזה איתי התחבר לזוג קנדים חמודים ונסע איתם לבקר בנקודה הגבוהה ביותר על האי - לוע הר געש עם אגם מים מתוקים. אחר כך הלכנו אל עבר הקצה השני של האי, אל עבר חוף נחמד עם גלים גבוהים, שם נשכבנו למשך איזו שעה וחזרנו במונית..

באותו ערב התחילו הדברים להשתבש ואיתי החל לחוש ברע, ב9 בלילה הלכנו לבית החולים הקטן על האי, ושם איתי נשאר למשך ה-3 ימים הבאים עם זיהום בקטריאלי בבטן.. הפעם זה לא אשמתנו, לא ברור מאיפה זה הגיע... דחינו את הטיסה חזרה ביומיים בשביל להשלים את הטיפול כמו שצריך, ועם השחרור מהבית חולים הדברים השתפרו מהר מאוד, וחזרנו לשגרה די מהר (עם אנטיביוטיקה).

שופינג מזכרות קצר, והיינו על הטיסה חזרה לאקוודור... בדרך לפורטו לופז לראות חיה שלא הצלחנו לראות בגלאפאגוס - לוויתנים!
3 שבועות בגלאפאגוס, ועדין יש טעם של עוד...