יום שבת, 2 במאי 2009

העיר העתיקה ביותר באמריקה!

עזבנו את לימה לכיוון וואראז כדי לצאת לטרק השני ביופיו בעולם (לפי אחד מהדירוגים של נשיונל ג'יאוגרפיק) אבל רגע לפני הטרק החלטנו לעבור בקאראל כדי לבקר באתר הארכיאולוגי של העיר העתיקה ביותר באמריקה (הצפונית והדרומית יחד).

הגענו לעיירה באראנקה, הנחנו את התיקים בהוסטל ויצאנו לאכול בהמבורגריה מבוקשת ובבית קפה מגניב עם מוזלי טוב ושייק לוקומה (עוד אחד מהפירות המיוחדים בפרו שלא מוכרים לנו ...).

למחרת בבוקר יצאנו לעבר קאראל, אחרי נסיעה של 7 אנשים במונית רגילה בדרך עפר לא סלולה במשך שעה והליכה של 20 דקות נוספות הגענו לאתר (המאוד לא מתוייר ביחס למשמעות הגדולה שלו).
במשך השעתיים הבאות סיירנו בציוויליזציה העתיקה בת 5000 שנה וראינו שיטת בנייה מאוד פרימיטיבית, 5 פירמידות, אזורים ששימשו לטקסים דתיים, כיכרות עגולות, פלאזה מרכזית עם שעון שמש ואפילו הריסות של אזורי מגורים.

למקום היה הרבה קסם מבחינתינו, ואולי זה הרבה בזכות התוכנית הדקומנטרית של הביביסי שראינו יום לפני כן שמפרטת את המשמעות של האתר ואת התגליות העולמיות שבאו בעקבותיו כמו לדוגמא שעד שלפני שגילו את קאראל חשבו שהציוויליזציה צמחה ממקור של מלחמה (לפי הממצאים בשאר האתרים העתיקים שמצאו בעולם), אך לאחר שגילו את קאראל הבינו שהמקור היה שלום. סיבות של מסחר ודת ולא של מוות וקורבנות אדם.

שעון שמש בכיכר המרכזית

היה שווה! חבל שהמקום לא נמצא ברשימת התיירים ואולי זה היה לטובתינו :)