יום ראשון, 7 בספטמבר 2008

Hiroshima

את הלילה היחיד שהעברנו בהירושימה בילינו אצל איג'י - בחור שהכרנו דרך hospitality club. איג'י וחברתו מצ'יקו הראו לנו קצת את העיר, ליוו אותנו למוזיאון פצצת האטום ואכלו איתנו ארוחת צהרים, אוקונומיאקי בנוסח הירושימה - למרות שאהבנו את נוסח אוסקה הרבה יותר. בפארק השלום, היכן שהוטלה פצצת האטום, יש את המוזיאון ומספר אנדרטאות נוספות. באחד האתרים יש את המילה "שלום" בשפות השונות ומצאנו גם את הגרסא העברית!



המוזיאון עצמו מכיל את ההיסטוריה שקדמה לפצצה ואת כל המניעים והשיקולים לפצצה. בין היתר הוא מציג דגם של העיר לפני ואחרי הפצצה - בדגם של "אחרי" אפשר לראות שרידים בודדים, אפשר לספור אותם ממש על יד אחת....אחד מהשרידים נותר על תילו עד היום לשם אתר זיכרון....במוזיאון מציגים גם חלקים לא נעימים של תמונות של אנשים אחרי ההפצצה, בגדים ואיברים(כמו חלקי ציפורניים של ילד)....

בחצי יום השני שלנו בהירושימה החלטנו להירגע מנושא פצצת האטום ולראות את אחד משלושת הנופים היפים ביותר ביפן (לא אנחנו קבענו את הדירוג הזה, אך יכולנו להבין אותו...) באי שכן שנקרא Maejima. בכניסה לאי יש מקדש שינטו (דת יפנית) שמאופיין כמובן בשער הכתום, רק שהפעם המקדש והשער נבנו בתוך הים (לפחות בלילה כשיש גאות...).





באופן ספונטני לחלוטין החלטנו לטפס על הר Misan - חמש מאות מטר של טיפוס מיוזע (אפשר להתרשם מהגופיה של אורטל בתמונה) בנוף טבעי מקסים! (הלחות באזור גורמת לצמחיה רבה על העצים וזה ממש יפה!). כמובן שהנוף על הפסגה היה מרשים ביותר, אפשר היה לראות מלא איים פזורים מסביב ואת הצורה המיוחדת של הירושימה,(רצועות של אדמה משולבות בים - נכון שזה נשמע מאוד לא ברור אבל אם תפתחו מפה של הירושימה אז תבינו על מה אנחנו מדברים) - היה שווה!















למחרת, רגע לפני שהסתיים הביקור הקצרצר שלנו בהירושימה ביקרנו במפעל המכוניות המרשים של מזדה. חוץ מזה שקיבלנו מתנה מחזיק מפתחות של מכונית שאפשר להדליק לה את האורות (מגניב!) היה ממש מעניין לראות דגמים ישנים של מכוניות מזדה כמו דגמים ממש חדשים. הדובדבן שבקצפת היה המפעל שם ראינו איך מייצרים את המכוניות! מדהים! עבודה יפנית במיטבה!






אורטל: פתאום כל מה שלמדתי על שיטת ייצור המכוניות היפנית במפעל טויוטה באחת העבודות שלי בתואר הוצג לי ב- Live. מטורף! חבל שלא עושים סיורים מודרכים ביפן כחלק מהתואר (חגה - אתה מוזמן להעלות את זה כנקודה לשיפור בפקולטה, אולי אף יתמזל מזלך...)

שימו לב ללבוש של איג'י ליום עבודה - חליפה! אצלנו לאירועים לא מתלבשים ככה.. זהו אינו מקרה נדיר ביפן, למעשה לכולם יש חליפה מחוייטת או מדים מיוחדים לתפקיד אותו הם מבצעים, הכל מאוד פורמלי וכולם נראים מעולה כל הזמן, ממש לקוחים מפרסומת...








לתמונות נוספות בפיקסה: http://picasaweb.google.com/shekel2000/Hiroshima



-אורטל ואיתי