יום ראשון, 4 בינואר 2009

תביאו לי סטייק!!!!

נחתנו בבואנוס איירס. אבל מיד מהשדה תעופה לקחנו אוטובוס מקומי שאחרי שהסתובב בעיר הוריד אותנו במרחק הליכה לתחנת האוטובוס המרכזית ומשם סגרנו על אוטובוס למפלי האיגוואסו.האוטובוס היה 27 שעות, שבמפתיע עברו דיי חלק וזאת למרות שלקחנו את האוטובוס עם השירותים הכי נמוכים (סמי-קמה)... המושבים פשוט ממש נוחים לשינה ויש ארוחות והכל שמגישים לך... הרבה יותר דומה לטיסה מאשר לנסיעה באוטובוס..אחרי שהגענו לפוארטו איגוואסו, שזו העיירה הכי קרובה למפלים, סיימנו 3 יממות בדרכים והחלטנו להתענג על אסאדו ארגנטינאי שציפינו לו כל כך הרבה.. אבל כגובה הציפיות כגובה האכזבות (כנראה שלא בחרנו טוב), אבל האסאדו הטוב, מסתבר, עוד יגיע בהמשך...

הביקור למפלי האיגוואסו עולה על כל דימיון, פשוט לא להאמין. מסתכלים, שומעים, מריחים אבל עדיין לא מאמינים לגודל של המפלים האלה...המפלים הם בגודל של 3 קילומטר והם מנקזים כמו מים אדירה!את הביקור פתחנו באתר שנקרא "לוע השטן".. פשוט חור ענקי עם שטף מים שלא יאמן.אחר כך עשינו מסלול הליכה שחוקר עוד ועוד נקודות בפארק הענקי (כולל סירה קטנה שהעבירה אותנו לאי מבודד וקטן). בחלקם המסלולים מתקרבים עד לכדי כמה מטרים מהמפל עצמו. עומדים שם, מסתכלים למעלה, מנסים להסדיר את הנשימות שהופכות לא סדירות עקב הטיפות הקטנות שניתזות מהמפל, ופשוט לא מאמינים!חווית טבע ממש בלתי נשכחת

לעוד תמונות מדהימות מהאיגאוסו:

מיד ביום שלמחרת נסענו חזרה לבואנוס איירס (הפעם הלכנו על מחלקת אוטובוס יותר טובה - קמה, מה שאומר שהגישו גם אלכוהול והיה כיסאות אפילו יותר נוחים!).בבואנוס איירס חיפשנו הוסטל כלשהו ובטעות הפנו אותנו להוסטל של ישראלים. ההיתקלות הראשונה שלנו עם התופעה הזו - כל האורחים ישראלים, כל העובדים ישראלים, כל השלטים בעברית, התפריט בעברית, המוזיקה - גלגלץ ובטלוויזיה - ערוץ 10.. הבנו כבר ששם אנחנו לא נשארים, אבל למרות זאת עשינו הפסקה קצרה לשקשוקה לפני שהמשכנו לחפש הוסטל..לבסוף הגענו לאיזה בית דירות על תקרות גבוהות במיוחד (כל קומה שוות ערך ל2 קומות), שהפכו אותו דיי לאחרונה להוסטל.. היה שם נחמד אבל קצת מבודד מאנשים לכן עברנו אחרי יומיים להוסטל אחר, גם הוא חדש ונחמד באיזור יותר מרכזי.. שהיו בו קצת יותר אנשים..אפרופו הוסטלים - בדרום אמריקה החוויה של הוסטל שונה לגמרי, בעיקר בזכות העובדה שמקובל שהאורח מבשל לעצמו - יש מטבח, עם כל האביזרים הנדרשים והרבה מאוד אורחים פשוט קונים מצרכים - ומבשלים לעצמם... לא נתקלנו במשהו דומה באסיה

בואנוס איירס עצמה היא עיר אירופאית לכל דבר, הרבה מעבר לציפיות שלנו.. והרבה מהזמן פשוט בילינו בהסתובבות בעיר בשדרות, במדרחובים, בקניונים מפוארים, ובכיכרות גדולות עם פסלים במרכזן

בכל זאת היו כמה חוויות יוצאות דופן בביקור שלנו בבואנוס איירס...ביקור בבית הקברות של בואנוס איירס היה מעניין במיוחד - בית קברות של כל האנשים החשובים ביותר, וכל קבל הוא פיסת אדריכלות ופיסול משל עצמה... 3 קומות מתחת לפני הקרקע ו2 קומות מעל לקרקע... השיטוט בין הקברים הוא כמו שיטוט בעיר עם סמטאות ורחובות... רק ללא התושבים.. :)כשמתקרבים אל המבנים ומציצים לבפנים רואים את ארונות הקבורה, את התמונות של האנשים הקבורים והרבה פסלים, תמונות, חלונות מעוטרים... קצת קריפי, אבל ממש יפה.בין היתר נמצא בבית הקברות הקבר של אוויטה פרון - הקבר שכל התיירים מיד הולכים לראות (בטח ובטח התיירים המקומיים...)
עוד חוויה בלתי נשכחת הוא השיטוט ברחובות שכונת לה-בוקה. שכונה עניה שעבדו בה האנשים שעבדו בנמל. משום מה הם התחילו מסורת של שימוש בצבע שנשאר להם מצביעת הסירות בשביל לצבוע את הבתים שלהם, מה שיצר רחובות קטנים ומלאי צבע וחיים.. הרחוב הראשי הוא הקמיניטו שהוא גם מלא מסעדות עם רקדני טנגו וארגנטינאים שאומרים "אחי, בוא אחלה אוכל" ואחרי שאתה מחייך והולך "לא נורא, תבוא אחר כך".

בסופי השבוע מסתבר שלכל הארגנטינאים יש קוצים בתחת, ואף אחד לא נשאר בבית. העיר מתכסה במלא שווקים עם המון עבודות יד למכירה..החלטנו להמר קצת ולא ללכת לשווקים התיירותיים במרכז העיר אלא לקחת אוטובוס למחוץ לעיר לשוק שנקרא אל-מטדורס.השוק הוא כמה רחובות שבמרכזן במה, שעליה במשך שעות על גבי שעות עולים רקדנים וזמרים ששרים ומנגנים ריקודי עם פולקלוריים כאלה... מלאי גיטרות וקצב... כשבמקביל כל הצופים מריעים ורוקדים מידי פעם.. וחלק מהצופים ממש התלבשו בתלבושות מסורתיות לכבוד האירוע...איתי התקרב יותר מידי לחגיגה ונחטף על ידי רקדנית בגיל העמידה שפיזזה להנאתה וביחד הם רקדו ריקוד מוזר שכזה... עוד דברים שהיו בשוק הזה - "תחרות הטבעת" שבה רוכבים על סוס מהר וצריכים להשחיל משהו לטבעת התלויה בסוף המסלול.. (פשוט סגרו רחוב רגיל בשביל התחרות הזו). מה עוד? אמפנדס - הרבה אמפנדס בכל מיני גדלים ומילויים... :)

את סוף השהות שלנו בארגנטינה החלטנו לבלות, איך אפשר שלא, במופע טנגו איכותי..אבל קצת לפני זה, אולי בשביל שנוכל להעריך את המופע כמו שצריך, החלטנו ללכת לשיעור פומבי של 3 שעות ללימוד טנגו. טנגו, לא בטוח שלמדנו, אבל כן למדנו את גבולות הקואורדינציה הדיי נמוכים שלנו... (האמת שצעד אחד הצלחנו לעשות לא רע). אבל בהחלט שלמדנו להעריך ריקוד טנגו אחרי זה...והמופע - הפתיע ממש לטובה... הטנגו היה אחלה, אבל זה היה צפוי.. מעבר לטנגו היה מוזיקה חיה ממש מגניבה של נגנים זקנים עם אקורדיונים צפצפניים... והיה סטייק טעים! סוף סוף סטייק החלומות שלנו שנחתך כמו חמאה ומוציא מיצים בכל נגיסה... ארררחח הללויה!

וזהו, באותו ערב של מופע הטנגו הלכנו לשתות בירה ולהעביר את הזמן כי באמצע הלילה כבר צריכים לצאת לשדה התעופה לטיסה לאושוויה (מי קובע טיסה לצאת בשעה 7 בבוקר? ועוד טיסה שעושה עצירה בדרך... כמו אוטובוס..). בואנוס איירס היא עיר שממש חיה בשעות הלילה וגם ב2 ו3 בלילה רואים מסעדות מלאות... גם באנשים מבוגרים.. אחרי שחזרנו להוסטל ולקחנו את התיקים (שכבר הפכו להיות "מוצ'ילות") נפלנו על נהג מונית רמאי שניסה לדחוף לנו שטר מזוייף... אבל לצערו אורטל הייתה במיטבה ואיתרה אותו בשעת מעשה.. והצליחה להפיל עליו את כל העייפות שלה.אז עייפים מאוד ללא הכרה ממשית עלינו על הטיסה לאושוויה... לילה טוב... נתראה בסוף העולם